Küsimused blogijatele

Ma pean tunnistama, et alates sellest, kui wordpressi ilmus see block editor, on postituste kirjutamine minu jaoks tõsine piin. Aga ehk saan kopi-paste funktsiooniga siiski hakkama. Mina leidsin Ritsiku juurest.

Palju sul draftides postituste mustandeid on ja mis ajast on kõige viimane?

101 drafti. Viimane maikuust ja pidi olema Afanasjevi mälestuseks, aga ma ei suutnud enam välja mõelda, kuidas YouTube lugu postituse sisse panna (mitte lingina). Kunagi oskasin, ilmselgelt on mu digipädevus degenereerunud.

WordPress või Blogspot ja miks?

Olen mõlemas keskkonnas bloginud. Jäin kunagi WordPressi peale pidama, aga nüüd ei teagi. Äkki blogspotil on mõnusam editor?

Kust sai alguse su kirjutamiskirg? Kas mäletad oma esimest blogipostitust?

Kirjutamiskirg sai alguse ilmselt sünniga. Blogimist alustasin diaryland keskkonnas, rate.ee tutvusringkonnas oli paar ägedat blogijat tüdrukut (tervitused neile, ma vist instas jälgin neid siiani) ja siis sealt tuli see huvi kirjutada. Ühtlasi ka poste kujundada ja kodulehte teha, minimaalselt htmli ja nii edasi. Nüüd on blogimine muidugi hoopis midagi muud, alguses olid mu postitused sellised emotsioonide talletamise hetkevirvendused, mitte pikad tekstid. Fun fact: mul on praegu sama mees, kes mul esimest postituste ajal oli.

Kui paljusid blogisid jälgid ning kui tihti neid loed?

Ma võtan hommikukohvi juurde Tikri blogi ja käin tema blogrolli läbi ja siis on veel mõned, mida seal ei ole, aga mida ma vaadata tahan. Ja siis on Murca, keda mulle meeldib väga lugeda aga ma suudan teda lugeda ainult neil hetkedel, kui mul on vaba ajumahtu ja ma olen nagu päriselt keskendumisvõimeline. Ehk siis kunagisest pikast listist on alles jäänud ehk umbes 15.

Elu esimene blogipostitus/blogija, keda lugesid?

Kristi, kes diarylandis oli kxx nime all.

Kas oled mõne blogi tagantjärgi otsast lõpuni läbi lugenud

Ma arvan, et neid on rohkem kui üks. Enamvähem kõik, mida ma lugema olen hakanud, olen ma kunagi otsast peale läbi lugenud.

Kas sind häirib, kui mõni blogi on anonüümne?

Absoluutselt mitte. Mõne blogi puhul olen lihtsalt üllatunud olnud, kui anonüümse näo kõrvale päris nägu tekib.

Kas blog või vlog?

Blog. Ei suuda videosid jälgida.

Blogimaailmaskandaalid – turn on või turn off?

Hahaa, eks me kõik taha tsirkust ja leiba. Tegelikult. Mulle meeldib perekoolist blogiskandaalide järelkajasid lugeda. Ise ei sekku ja loodan et mina ka kellelegi hambusse ei jää.

Kas loed mõnda blogi, mis sulle tegelikult üldse ei meeldi või mille autor harja punaseks ajab?

Ei, aga ühe blogijaga keda ma loen on mul paaril teemal nii põhimõtteline maailmavaateline erinevus, et kui ta sellele vihjab, pean ma natukene hingamisharjutusi tegema, et mitte kommenteerima hakata. Muidu on väga tore inimene.

Kas blogid surevad välja?

Influencimise eesmärgil usun, et jah. Isikliku võrgupäevikuna ei.

Miks kirjutad? Ja kas planeerid postitusi ette, et mis päeval ja mis teemal jne?

Kirjutan siis, kui kirjutamata olla enam ei saa. Ei planeeri ja ilmselt ei hakka ka kunagi planeerima.

3 kommentaari “Küsimused blogijatele

Lisa kommentaar